Likwidacja szkód

CENTRUM OBSŁUGI SZKÓD

W celu uzyskania upoważnienia do wypłaty odszkodowania, prosimy o wypełnienie
dedykowanego formularza zgłoszenia szkody komunikacyjnej.

ZGŁOŚ SWOJĄ SZKODĘ OC/AC ›

Poniżej przedstawiamy kroki, o których należy pamiętać:

  1. Zgłoś szkodę bezzwłocznie po jej wystąpieniu do Towarzystwa Ubezpieczeń.
  2. Towarzystwo Ubezpieczeń zwrotnie prześle/ poda indywidulany numer szkody, będzie on niezbędny w całym procesie likwidacji szkody komunikacyjnej.
  3. Mając już nadany numer szkody, zgłoś się do serwisu należącego do sieci Autoryzowanych Stacji Obsługi danej marki.
  4. Drivalia wystawi zgodę/upoważnienie do odbioru odszkodowania przez wskazany serwis naprawczy. W tym celu uzupełnij wniosek online o wystawienie upoważnienia w szkodzie do odbioru odszkodowania.
  5. Upoważnienie zostanie odesłane zwrotnie mailowo do osoby zgłaszającej szkodę oraz do Towarzystwa Ubezpieczeniowego.
  6. Wykonaj naprawę pojazdu w Autoryzowanej Stacji Obsługi pojazdów danej marki.
  7. Koszty naprawy powinny zostać rozliczone bezgotówkowo pomiędzy Towarzystwem Ubezpieczeń, a serwisem naprawczym.

 

PAMIĘTAJ!
Towarzystwo Ubezpieczeń pokrywa koszty naprawy zgodnie z wariantem zawartej
polisy ubezpieczeniowej.

W przypadku udziału w kolizji z winy innego uczestnika, Drivalia rekomenduje
każdorazowo wezwanie policji na miejsce zdarzenia w celu jednoznacznego
potwierdzenia okoliczności oraz niezbędnych danych sprawcy.

Szkoda częściowa, może zostać zakwalifikowana przez Towarzystwo Ubezpieczeń
jako szkoda całkowita, w przypadku gdy naprawa pojazd jest ekonomicznie
nieuzasadniona.

W takim przypadku:

  1. Po powzięciu informacji, że szkoda została zakwalifikowana jako całkowita, należy niezwłocznie przesłać informację oraz posiadane dokumenty drogą elektroniczną do Centrum Obsługi Szkód Drivalia na adres szkody@pl.drivalia.com.
  2. Otrzymaną decyzję Towarzystwa Ubezpieczeń, wyliczenie szkody całkowitej, wyliczenie wartości pojazdu, wyliczenie wartości pozostałości, należy przesłać niezwłocznie na adres: szkody@pl.drivalia.com.
  3. Po otrzymaniu oficjalnej decyzji o zakwalifikowaniu szkody jako całkowita, Drivalia zawiesi umowę leasingu przedmiotowego pojazdu i wstrzyma proces naliczania opłat miesięcznych.
  4. W zgłoszeniu szkody całkowitej, prosimy o wskazanie adresu postoju uszkodzonego pojazdu oraz informację gdzie znajdują się nw. dokumenty: 
Dowód rejestracyjny (w przypadku zatrzymania dowodu- oryginał
pokwitowania zatrzymania dowodu przez policję),
    • Aktualne potwierdzenie OC,
    • 2 komplety kluczyków,
    • Książka serwisowa,
    • Instrukcję obsługi,
    • Dokumentacja od instalacji gazowej.
  5. Odszkodowanie zostanie przekazane przez Towarzystwo Ubezpieczeń na konto Drivalia Lease Polska.
  6. Korzystający ma prawo pierwokupu uszkodzonego pojazdu za kwotę zgodną z wyliczeniem szkody całkowitej w szkodzie.
  7. W przypadku rezygnacji z prawa pierwokupu, Drivalia przystąpi do sprzedaży pozostałości pojazdu na podstawie oferty otrzymanej z Towarzystwa Ubezpieczeń.
  8. Ostateczne rozliczenie szkody całkowitej oraz umowy leasingowej zgodnie Ogólnymi Warunkami Umów Leasingu nastąpi po sprzedaży i odbiorze pozostałości przez nabywcę oraz po otrzymaniu pełnego należnego odszkodowania od Towarzystwa Ubezpieczeń.
  9. W przypadku wystąpienia kosztów parkingowych do ich pokrycia zobowiązany jest użytkownik.
  10. Na użytkowniku spoczywa obowiązek zabezpieczenia kompletu kluczyków i dokumentów do pojazdu oraz dopilnowania, aby stan pojazdu w momencie odbioru przez nabywcę był zgodny ze stanem z dnia oględzin. W przypadku kiedy stan pojazdu nie będzie zgodny ze stanem z oględzin, użytkownik zobowiązany będzie do pokrycia kosztów z tym związanych.
  11. Przypominamy o konieczności posiadania aktualnego ubezpieczenia OC do momentu formalnego zbycia pozostałości pojazdu.
  1. Kradzież należy zgłosić niezwłocznie na policję i uzyskać potwierdzenie zgłoszenia kradzieży.
  2. Szkodę należy zgłosić niezwłocznie do Towarzystwa Ubezpieczeń zgodnie z warunkami ubezpieczenia i uzyskać nadany numer szkody.
  3. Po zgłoszeniu kradzieży na policję oraz do Towarzystwa Ubezpieczeń, szkodę należy zgłosić do Centrum Obsługi Szkód Drivalia na adres szkody@pl.drivalia.com.
  4. Po otrzymaniu oficjalnego potwierdzenia zgłoszenia kradzieży na policję, Drivalia zawiesi umowę leasingu przedmiotowego pojazdu i wstrzyma proces naliczania opłat miesięcznych.
  5. Użytkownik ma obowiązek zabezpieczyć wszystkie kluczyki, sterowniki od pojazdu, oryginał dowodu rejestracyjnego, oryginał potwierdzenia zgłoszenia kradzieży na policji oraz wszelką dokumentację i materiały wymagane w trakcie likwidacji szkody przez policję, Towarzystwo Ubezpieczeń oraz pracownika Centrum Obsługi Szkód Drivalia. Dokumenty będzie należało przekazać na adres wskazany przez pracownika Centrum Obsługi Szkód Drivalia.
  6. Centrum Obsługi Szkód Drivalia przekaże do Towarzystwa Ubezpieczeniowego, decyzję wyrejestrowanie pojazdu z wydziału komunikacji, cesję przeniesienia praw własności oraz postanowienia z Prokuratury.
  7. Odszkodowanie zostanie przekazane przez Towarzystwo Ubezpieczeń na konto Drivalia Lease Polska.
  8. Ostateczne rozliczenie szkody kradzieżowej oraz umowy leasingowej zgodnie z Ogólnymi Warunkami Umów Leasingu nastąpi po otrzymaniu pełnego należnego odszkodowania od Towarzystwa Ubezpieczeń.

KONTAKT Z NAMI

Centrum Obsługi Szkód Drivalia
szkody@pl.drivalia.com

Centrum Obsługi Szkód Drivalia
22 607 48 16 (wew. 2)

Formularz zgłoszenia szkody komunikacyjnej w Drivalia Lease

ZGŁOŚ SWOJĄ SZKODĘ OC/AC ›