Likwidacja szkód
CENTRUM OBSŁUGI SZKÓD
W celu uzyskania upoważnienia do wypłaty odszkodowania, prosimy o wypełnienie
dedykowanego formularza zgłoszenia szkody komunikacyjnej.
Poniżej przedstawiamy kroki, o których należy pamiętać:
- Zgłoś szkodę bezzwłocznie po jej wystąpieniu do Towarzystwa Ubezpieczeń.
- Towarzystwo Ubezpieczeń zwrotnie prześle/ poda indywidulany numer szkody, będzie on niezbędny w całym procesie likwidacji szkody komunikacyjnej.
- Mając już nadany numer szkody, zgłoś się do serwisu należącego do sieci Autoryzowanych Stacji Obsługi danej marki.
- Drivalia wystawi zgodę/upoważnienie do odbioru odszkodowania przez wskazany serwis naprawczy. W tym celu uzupełnij wniosek online o wystawienie upoważnienia w szkodzie do odbioru odszkodowania.
- Upoważnienie zostanie odesłane zwrotnie mailowo do osoby zgłaszającej szkodę oraz do Towarzystwa Ubezpieczeniowego.
- Wykonaj naprawę pojazdu w Autoryzowanej Stacji Obsługi pojazdów danej marki.
- Koszty naprawy powinny zostać rozliczone bezgotówkowo pomiędzy Towarzystwem Ubezpieczeń, a serwisem naprawczym.
PAMIĘTAJ!
Towarzystwo Ubezpieczeń pokrywa koszty naprawy zgodnie z wariantem zawartej
polisy ubezpieczeniowej.
W przypadku udziału w kolizji z winy innego uczestnika, Drivalia rekomenduje
każdorazowo wezwanie policji na miejsce zdarzenia w celu jednoznacznego
potwierdzenia okoliczności oraz niezbędnych danych sprawcy.
Szkoda częściowa, może zostać zakwalifikowana przez Towarzystwo Ubezpieczeń
jako szkoda całkowita, w przypadku gdy naprawa pojazd jest ekonomicznie
nieuzasadniona.
W takim przypadku:
- Po powzięciu informacji, że szkoda została zakwalifikowana jako całkowita, należy niezwłocznie przesłać informację oraz posiadane dokumenty drogą elektroniczną do Centrum Obsługi Szkód Drivalia na adres szkody@pl.drivalia.com.
- Otrzymaną decyzję Towarzystwa Ubezpieczeń, wyliczenie szkody całkowitej, wyliczenie wartości pojazdu, wyliczenie wartości pozostałości, należy przesłać niezwłocznie na adres: szkody@pl.drivalia.com.
- Po otrzymaniu oficjalnej decyzji o zakwalifikowaniu szkody jako całkowita, Drivalia zawiesi umowę leasingu przedmiotowego pojazdu i wstrzyma proces naliczania opłat miesięcznych.
- W zgłoszeniu szkody całkowitej, prosimy o wskazanie adresu postoju uszkodzonego pojazdu oraz informację gdzie znajdują się nw. dokumenty:
Dowód rejestracyjny (w przypadku zatrzymania dowodu- oryginał
pokwitowania zatrzymania dowodu przez policję),
• Aktualne potwierdzenie OC,
• 2 komplety kluczyków,
• Książka serwisowa,
• Instrukcję obsługi,
• Dokumentacja od instalacji gazowej. - Odszkodowanie zostanie przekazane przez Towarzystwo Ubezpieczeń na konto Drivalia Lease Polska.
- Korzystający ma prawo pierwokupu uszkodzonego pojazdu za kwotę zgodną z wyliczeniem szkody całkowitej w szkodzie.
- W przypadku rezygnacji z prawa pierwokupu, Drivalia przystąpi do sprzedaży pozostałości pojazdu na podstawie oferty otrzymanej z Towarzystwa Ubezpieczeń.
- Ostateczne rozliczenie szkody całkowitej oraz umowy leasingowej zgodnie Ogólnymi Warunkami Umów Leasingu nastąpi po sprzedaży i odbiorze pozostałości przez nabywcę oraz po otrzymaniu pełnego należnego odszkodowania od Towarzystwa Ubezpieczeń.
- W przypadku wystąpienia kosztów parkingowych do ich pokrycia zobowiązany jest użytkownik.
- Na użytkowniku spoczywa obowiązek zabezpieczenia kompletu kluczyków i dokumentów do pojazdu oraz dopilnowania, aby stan pojazdu w momencie odbioru przez nabywcę był zgodny ze stanem z dnia oględzin. W przypadku kiedy stan pojazdu nie będzie zgodny ze stanem z oględzin, użytkownik zobowiązany będzie do pokrycia kosztów z tym związanych.
- Przypominamy o konieczności posiadania aktualnego ubezpieczenia OC do momentu formalnego zbycia pozostałości pojazdu.
- Kradzież należy zgłosić niezwłocznie na policję i uzyskać potwierdzenie zgłoszenia kradzieży.
- Szkodę należy zgłosić niezwłocznie do Towarzystwa Ubezpieczeń zgodnie z warunkami ubezpieczenia i uzyskać nadany numer szkody.
- Po zgłoszeniu kradzieży na policję oraz do Towarzystwa Ubezpieczeń, szkodę należy zgłosić do Centrum Obsługi Szkód Drivalia na adres szkody@pl.drivalia.com.
- Po otrzymaniu oficjalnego potwierdzenia zgłoszenia kradzieży na policję, Drivalia zawiesi umowę leasingu przedmiotowego pojazdu i wstrzyma proces naliczania opłat miesięcznych.
- Użytkownik ma obowiązek zabezpieczyć wszystkie kluczyki, sterowniki od pojazdu, oryginał dowodu rejestracyjnego, oryginał potwierdzenia zgłoszenia kradzieży na policji oraz wszelką dokumentację i materiały wymagane w trakcie likwidacji szkody przez policję, Towarzystwo Ubezpieczeń oraz pracownika Centrum Obsługi Szkód Drivalia. Dokumenty będzie należało przekazać na adres wskazany przez pracownika Centrum Obsługi Szkód Drivalia.
- Centrum Obsługi Szkód Drivalia przekaże do Towarzystwa Ubezpieczeniowego, decyzję wyrejestrowanie pojazdu z wydziału komunikacji, cesję przeniesienia praw własności oraz postanowienia z Prokuratury.
- Odszkodowanie zostanie przekazane przez Towarzystwo Ubezpieczeń na konto Drivalia Lease Polska.
- Ostateczne rozliczenie szkody kradzieżowej oraz umowy leasingowej zgodnie z Ogólnymi Warunkami Umów Leasingu nastąpi po otrzymaniu pełnego należnego odszkodowania od Towarzystwa Ubezpieczeń.
KONTAKT Z NAMI
Centrum Obsługi Szkód Drivalia
szkody@pl.drivalia.com
Centrum Obsługi Szkód Drivalia
22 607 48 16 (wew. 2)